|
|
|
|
|
 |
مشاهده پایاننامه |
 |
|
|
|
| شناسه پایاننامه |
uni61ths479 |
| كد سه حرفی دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
61 |
| نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي |
| عنوان انگلیسی |
|
| عنوان فارسی |
بررسي الگوي سوء مصرف مواد در مبتلايان به اختلال دو قطبي |
| سال تحصیلی |
1388-89 |
| تاریخ آغاز |
1388 |
| تاریخ پایان |
1389 |
| شماره بازیابی دانشگاه یا مركز |
uni61ths479 |
| شماره بازیابی irandoc |
|
| زبان |
|
| رشته تحصیلی |
دكتراي حرفه اي |
| مقطع تحصیلی |
|
| تعداد صفحات |
51 |
| مشخصات ظاهری |
|
| مندرجات |
|
| فایل مرتبط |
|
| گزارش مدیریتی |
|
| نشانی وب |
|
| بودجه تخصیصی (ریال) |
|
| موضوع اصلی |
|
| رعایت سرعنوانهای موضوعی پزشکی |
|
| چکیده پایاننامه به انگلیسی |
هدف : اين مطالعه به منظور بررسي الگوي سوء مصرف مواد در ميتلايان به اختلال دو قطبي انجام شده است. روش مطالعه : اين مطالعه به صورت توصيفي - تحليلي مقطعي انجام شده است. پرونده 322بيمار مبتلا به اختلال دوقطبي مراجعه كننده به بيمار ستان امام حسين تهران به صورت در دسترس انتخاب و ارزيابي شدند. نتيج : در اين مطالعه ، 84 نفر از بيماران دو قطبي (26/1درصد) سوء مصرف مواد داشتند. 40/5 درصد از اپيوئيدها ، 6درصد از محرك ها ، 7/1 درصد از الكل و 46/4 درصد به صور همزمان از چند ماده استفاده مي كردند. متوسط طول مصرف 104 ماه و 23 روز بود. نتيجه گيري : در انتها چنين به نظر مي رسد كه شيوع سوء مصرف مواد در بين بيماران دوقطبي بالا بوده و مي تواند سبب بدتر شدن پيش آگهي آنها شود. |
| چکیده پایاننامه به فارسی |
|
| واژههای کلیدی به انگلیسی |
|
| واژههای کلیدی به فارسی |
واژگان كليدي : اختلال دوقطبي ، سوء مصرف مواد |
| پدیدآورنده |
فاطمه رمضاني |
| استاد راهنما |
دكتر سيد مهدي صميمي اردستاني |
| استاد مشاور |
|
| استاد(ان) داور |
|
| چکیده بازنگری شده به انگلیسی |
|
| چکیده بازنگری شده به فارسی |
|
| واژههای کلیدی بازنگری شده به انگلیسی |
|
| واژههای کلیدی بازنگری شده به فارسی |
|
| سایر توضیحات به فارسی |
|
| سایر توضیحات به انگلیسی |
|
| دفعات مشاهده |
690 بار |
|
برگشت به فهرست
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|